|
BLOGBUS Forum o komunikacji miejskiej i nie tylko. Zapraszamy!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ITALIA :D
|
Wysłany: Wto 12:24, 30 Kwi 2013 Temat postu: DYSKUSJA o polityce tworzenia układu komunikacyjnego |
|
|
Czy długie relacje, czy linie krótkie-dowozówki ?
Punktualność i częstotliwość? Czy połączenie ?
Zapraszam do dyskusji!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ITALIA :D
|
Wysłany: Wto 12:25, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
ZTM ciągle dąży do polityki przesiadkowej specjalnie, żeby ludzie którzy nie mają okresowych więcej płacili |
Po 1. Krótka linia = Linia punktualniejsza. Dla mnie jako pasażera PUNKTUALNOŚĆ to najważniejsza kwestia komunikacji zbiorowej
Po 2. Większość ludzi przewożonych przez Zbiorkom MA KARTY . Jest ich najwięcej, to oni generują potok pasażerski i kasę dla ZTMu , więc to logiczne że z myślą o nich tworzony jest układ zbiorkomu!!!
Po 3. Zwiększenie punktualności nawet przy przesiadaniu się (mając karte nie odczuwam żadnych skutków finansowych tego procesu ! ) jest dla mnie plusem... Wole mieć np. takie 127 jak teraz, na które wiem że jak wyjde na przystanek to ono przyjedzie, a nie takie jak kiedyś, które obwoziło 3/4 miasta ale nigdy na nie nie mogłem liczyc.
Więc radziłbym schować głęboko ten argument o pieniądzach no bo on sie nie kalkuluje , co innego podwyżki cen biletów, co innego szukanie spisku w przesiadkach, które koniec końców polepszają całość układu w kwestii PUNKTUALNOŚCI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gerfild tygrys
Moderator główny forum
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WAWKA
|
Wysłany: Wto 6:33, 30 Kwi 2013 PRZENIESIONY Wto 12:27, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
"Po 1. Krótka linia = Linia punktualniejsza. Dla mnie jako pasażera PUNKTUALNOŚĆ to najważniejsza kwestia komunikacji zbiorowej ".
Wolę linię do dowożącą dokąś niż krótkie i dowożącą do nikąd, jak w taki sposób mamy upunktualniać linie to ja dzięki ale NIE, MUCHOWOZOM PISZĘ NIE NIE NIE. Linia 170 krótka wożąca do nikąd a nawet stalowy dodatek śmiga opóźniony bez przerwy, co z tego ,że krótkie ale rozkład można sobie wsadzić w bardzo intymne miejsce służące do siedzenia ludziom, godzina 21:22 (rozkładowo) dworzec Wileński 51 przyjeżdża notorycznie 21:30. Więc nie opowiadaj bajek bo to są pozorne upunktualnianie linii. Linie mają dowozić do pewnych punktów, a nie do nikąd.ZTM/miasto zakorkowywuje kompletnie miasto przez takie działania. Gdyby komunikacja była dobrze zorganizowana to zatory w mieście byłyby duuuuuuuuuuuuuuuuuuuużżżżżżżżżżżżżżżżżżżooooooooooooooooooo mniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ITALIA :D
|
Wysłany: Wto 12:28, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Akurat zatory na mieście i tak się tworzą, nawet bez istnienia zbiorkomu takie ciągi jak Kleszczowa czy Marynarska by stały...
Poza tym Wileniak to jest inna sytuacja bo tam wszystko jest rozkopane, to jest sytuacja awaryjno-tymczasowa i nie jest to stan normalny
===
Dowożąca donikąd? Podałem przykład 127 po zmienionej trasie (jako że od 19lat mieszkam na Włochach to "coś" wiem )- 127 obecnie
a) dowozi do najważniesjzych punktów handlowych (Blue City, Reduta)
b) dowozi do stacji kolejowej
c) dowozi do tramów w centrum
d) dowozi do metra
e) JEST PUNKTUALNA
trudno dyskutować z takim przykładem... chyba nie musze mowić jak beznadziejnie wyglądało 127 na trasie do bródna
===
Przykładowo jeszcze z Włoch: najgorsze linie w rejonie to te z najdłuższymi trasami bo ich minusy są najbardziej spotęgowane (np. 401, 517). 106/384 jako długa relacja bezpośrednia też miała mierne wykorzystanie, i tak każdy jeździł 189, 178 podobnie- trasa długa i bez sensu, a brygad żre więcej niż 127....
Jak widzisz przykładów na swoją stronę też mogę mnożyć bez końca i to tylko z własnej dzielnicy, której komunikację widzę kilka razy dziennie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sebik
Gość
|
Wysłany: Wto 11:48, 30 Kwi 2013 PRZENIESIONY Wto 12:28, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Najważniejsza jest częstotliwość. Co z tego ze tramwaj przyjedzie punktualnie jak nie da się do niego wejść
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ITALIA :D
|
Wysłany: Wto 11:50, 30 Kwi 2013 PRZENIESIONY Wto 12:29, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Częstotliwość także łatwiej utrzymać na linii krótkiej I mniej wozów się na to zużywa
Oczywiście wizje tworzenia zbiorkomu mogą być różne, ja tylko przedstawiłem swoje zdanie, odmienne od Garfilda i Strażnika Teksasu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gerfild tygrys
Moderator główny forum
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WAWKA
|
Wysłany: Wto 15:32, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Giuseppe Labollo napisał: |
Akurat zatory na mieście i tak się tworzą, nawet bez istnienia zbiorkomu takie ciągi jak Kleszczowa czy Marynarska by stały...
Poza tym Wileniak to jest inna sytuacja bo tam wszystko jest rozkopane, to jest sytuacja awaryjno-tymczasowa i nie jest to stan normalny
===
Dowożąca donikąd? Podałem przykład 127 po zmienionej trasie (jako że od 19lat mieszkam na Włochach to "coś" wiem )- 127 obecnie
a) dowozi do najważniesjzych punktów handlowych (Blue City, Reduta)
b) dowozi do stacji kolejowej
c) dowozi do tramów w centrum
d) dowozi do metra
e) JEST PUNKTUALNA
trudno dyskutować z takim przykładem... chyba nie musze mowić jak beznadziejnie wyglądało 127 na trasie do bródna
===
Przykładowo jeszcze z Włoch: najgorsze linie w rejonie to te z najdłuższymi trasami bo ich minusy są najbardziej spotęgowane (np. 401, 517). 106/384 jako długa relacja bezpośrednia też miała mierne wykorzystanie, i tak każdy jeździł 189, 178 podobnie- trasa długa i bez sensu, a brygad żre więcej niż 127....
Jak widzisz przykładów na swoją stronę też mogę mnożyć bez końca i to tylko z własnej dzielnicy, której komunikację widzę kilka razy dziennie |
Co do 127 to jest słuszną decyzja, ale 206/394 i insze takie tam czyli 133/152 to wolne żarty co z tego ,że przyjeżdza Mi o czasie jak wiezie do NIKĄD, NASTEPNY BABOL "2" LINIA NA JEDYNKĘ (w obecnej nomenklaturze ocen), to proponuję skrócić "mediolam' po co takie długie wystarczy ,że pojedzie od INSTALATORÓW - do CIEŁOWNI OLA. 509 też jest długie i brygad nawalone jak u cyganki w tobołku, a po co 18/20 na Jagiellońskiej wozi muchy? Większe zapełnienie ma na tym odcinku 509. Owszem 106 vel 384 nie miało zainteresowania na odcinku Włochowskim, ale na odcinku Jelonkowsko - Młocińskim miało wzięcie i tu należało je skrócić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gerfild tygrys
Moderator główny forum
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WAWKA
|
Wysłany: Wto 15:36, 30 Kwi 2013 Temat postu: Re: DYSKUSJA o polityce tworzenia układu komunikacyjnego |
|
|
Giuseppe Labollo napisał: |
Czy długie relacje, czy linie krótkie-dowozówki ?
Punktualność i częstotliwość? Czy połączenie ?
Zapraszam do dyskusji! |
Dłuższe relacje ale nie za długie DOWOZÓWKOM STANOWCZE NIE NIE NIE, tu są topione pieniądze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gerfild tygrys
Moderator główny forum
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WAWKA
|
Wysłany: Wto 15:45, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Kasownik napisał: |
Najważniejsza jest częstotliwość. Co z tego ze tramwaj przyjedzie punktualnie jak nie da się do niego wejść |
Dokładnie kasowniczku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gerfild tygrys
Moderator główny forum
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WAWKA
|
Wysłany: Wto 16:06, 30 Kwi 2013 Temat postu: 18/20/170/509 i inne propozycje |
|
|
Zestaw 18/20 bardziej się przyda na Bródnie niż na Jagiellońskiej i Żeraniu Fso, wozi muchy o każdej porze dnia, większe wzięcia mają busy i tak tramy won z tego odcinka i w to miejsce 170 na odcinku ELSNERÓW - ..........-TARCHOMIN, rozrzedzenie 509 i wzmocnie taborem 170 koordynacja duetu (rozkładowo) 170/509 i na 338 solówki a nie przeguby. 18 na ANNOPOL, 20 na ŻERAŃ ale WSCHODNI 41 won, rozrzedzenie 1 i koordynacja z duetem 18/20.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ITALIA :D
|
Wysłany: Wto 21:51, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Nie nabijaj postów, używaj opcji edytuj . A druga sprawa , to jest temat ogólny o polityce ZTMu a nie o propozycjach tras
To taka admińska uwaga
=========
A co do tematu, no znamy zdanie moje i Garfilda. Jak reszta forum ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gerfild tygrys
Moderator główny forum
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WAWKA
|
Wysłany: Śro 14:13, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Giuseppe Labollo napisał: |
Nie nabijaj postów, używaj opcji edytuj . A druga sprawa , to jest temat ogólny o polityce ZTMu a nie o propozycjach tras
To taka admińska uwaga
=========
A co do tematu, no znamy zdanie moje i Garfilda. Jak reszta forum ? |
Tak ale wypowiedziałem się ogólnie podpierając się przykładami. Stawiają na złego konia, skm dwie linie pochłaniają kupę forsy a są nie potrzebne, ale super prosperującą linię jaką jest 175 to chcieli skasować na rzecz pociągu,pakują pieniądze w coś co nie sprawdza się w Warszawie.W trójmieście skm-ka to trafiona sprawa, ale w Warszawie to już nie wyda. Wydali kupę forsy na nie przemyślane projekty, a podstawową komunikację to niszczą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ITALIA :D
|
Wysłany: Śro 14:43, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Z SKMką nie zgodzę sie w 100%, bo na Włochach jest niezabieralna... generalnie moim zdaniem oferta Wspólnego Biletu i stworzenie pociągu miejskiego (a tu akurat tabor jest nowoczesny, radze się przejechac ) to jedno z lepszych posunięć ZTMu i Miasta .
Jednak Ursus i Włochy nie są skazane na tkwienie w 127 i 517, pociagiem jest sporo szybciej .
Ja podpieram się tymi przykładami które widze od lat na codzień- tu mam pełne rozeznanie sytuacji.
System informacji na kolei- tu kulało trzeba przyznać, ale po Euro stan uległ poprawie....
Mi w działaniach ZTM-miasto nie podobają się oczywiście ciągłe podwyżki cen biletów- bo po pierwszej podwyżce (jak mnie pamięć nie myli 2011) zapowiedzieli polepszenie jakości przewozów... no a tego nie odczułem , bo w większości jeżdżą te same autobusy co wtedy tylko 2 lata starsze ...
a obecna podwyżka przy takich cięciach to już czyste złodziejstwo ale do tego juz sie w tak rządzonym kraju przyzwyczaiłem.
Poza tym uważam że komunikacja nie jest zła, WEDŁUG MNIE (pomijając ZAKORKOWANIE- wynikające z tego że biznesmeńskie rodziny mają po kilka aut, i jedna osoba wiezie się jednym autem a nie z polityki ZTMu - policz ile jest w mieście ZAREJESTROWANYCH aut (+ ile jest obcych tablic) a ile pojazdów zbiorkomu ) jest lepiej niż kilka lat temu
Na włochach od tamtego czasu polepszono kolej, wywalono nieudane twory 106,149, podbito częstotliwość 194 tworząc komunikację dla nowych osiedli za pętlą Nowe Włochy, a 206 dla Odolan jest najlepszą możliwą opcją (1busik którego nie zagospodarujesz na niczym innym, a chyba to jest stokroć rozsądniejsze niż poprzednie odolanowe wcielenie 177 - to była jawna kpina )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gerfild tygrys
Moderator główny forum
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WAWKA
|
Wysłany: Śro 17:31, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Giuseppe Labollo napisał: |
Z SKMką nie zgodzę sie w 100%, bo na Włochach jest niezabieralna... generalnie moim zdaniem oferta Wspólnego Biletu i stworzenie pociągu miejskiego (a tu akurat tabor jest nowoczesny, radze się przejechać ) to jedno z lepszych posunięć ZTMu i Miasta .
Jednak Ursus i Włochy nie są skazane na tkwienie w 127 i 517, pociągiem jest sporo szybciej .
Ja podpieram się tymi przykładami które widzę od lat na co dzień- tu mam pełne rozeznanie sytuacji.
System informacji na kolei- tu kulało trzeba przyznać, ale po Euro stan uległ poprawie....
Mi w działaniach ZTM-miasto nie podobają się oczywiście ciągłe podwyżki cen biletów- bo po pierwszej podwyżce (jak mnie pamięć nie myli 2011) zapowiedzieli polepszenie jakości przewozów... no a tego nie odczułem , bo w większości jeżdżą te same autobusy co wtedy tylko 2 lata starsze ...
a obecna podwyżka przy takich cięciach to już czyste złodziejstwo ale do tego już się w tak rządzonym kraju przyzwyczaiłem.
Poza tym uważam że komunikacja nie jest zła, WEDŁUG MNIE (pomijając ZAKORKOWANIE- wynikające z tego że biznesmeńskie rodziny mają po kilka aut, i jedna osoba wiezie się jednym autem a nie z polityki ZTM-u - policz ile jest w mieście ZAREJESTROWANYCH aut (+ ile jest obcych tablic) a ile pojazdów zbiorkomu ) jest lepiej niż kilka lat temu
Na włochach od tamtego czasu polepszono kolej, wywalono nieudane twory 106,149, podbito częstotliwość 194 tworząc komunikację dla nowych osiedli za pętlą Nowe Włochy, a 206 dla Odolan jest najlepszą możliwą opcją (1busik którego nie zagospodarujesz na niczym innym, a chyba to jest stokroć rozsądniejsze niż poprzednie Odolanowe wcielenie 177 - to była jawna kpina ) |
Tak masz rację, ale skm-ka powinna dojeżdżać tylko do Zachodniego, a po tamtej stronie tylko do Wschodniego, a środek miasta powinna zabezpieczać busy/tramy/metro. Druga nitka jest nie potrzebna w ogóle nie wiem czy w mieście tego rozmiaru co Warszawa potrzebuje więcej jak jednej nitki metra to nie (San Fransisko czy inszy Waszygton). Skm-ka/wkd powinny służyć tylko do dowozu ludzi mieszkających w miejscowościach pod warszawskich do Warszawy, a tam gdzie nie ma możliwości kolejką to powinny być utrzymane linie typu 7xx. Do kasacji są linie Sxx jadące do lotniska to fiasko i marnowanie funduszy społecznych.W latach '70/;80 Wkd wystarczało i było git.rada miasta ma decydować o tym co ma się dziać w MIEŚCIE a nie w gminach ościennych.ZTM jak sama nazwa wskazuje to Zarząd Transportu MIEJSKIEGO, A NIE MIEJSKO -WIEJSKIEGO. Szkoda że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł ratując PLL LOT nie pozakładają im swoich kasowników.Niech zrobią odpowiednią sieć linii w Warszawie to korki się zmniejszą lub znikną, bo każdy mając dobre połączenie z punktu A do punktu B to rzadko kto skorzysta ze swojego blachosmrodu a i ekolodzy będą wdzięczni. Nawet przesiadając się dwa - trzy razy. Tworząc dowozówki rozwalają cały zbiorkom linie powinny być tak ułożone aby woziły ludzi do Centrum lub w okolice centrum, a tam możliwe przesiadki w różne kierunki. A nie porobią Ci muchowóz pod tytułem 206/394 czy inne 133/152 i zadowoleni. Utrącanie linii bo oszczędności wolne żarty, dlaczego nie pokasują dublujących się linii tramwajowych, czy o zgrozo tej śmiesznej Skm-ki, we włochach dobrze pomyślane linie busowe i nie potrzebna będzie ta cała SKM-ka. Wywalenie pieniędzy w te stwory to marnotrawstwo i ktoś powinien dostać za to ALKATRAS dożywotnio. Wystarczy 191 dać do Centralnego i wzmocnić go pokasować 206/207/394.A 717 pościć przez osiedla obsługujące 207 i byłoby git, a nie jakieś gówno w postaci 2xx które nic nie dają i mają nikłą frekwencję, a jedno brygadowe 206 to już kpina, ta linia jest zbędna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ITALIA :D
|
Wysłany: Śro 18:19, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
- Na 394 mam zupełnie inny pomysł
- 717 jest linią strefową, ZTM dostaje część pieniędzy od Piastowa na jej utrzymanie. Piastów płaci za trasę taką a nie inną, poza tym jest to lekki bezsens bo jak chciałbyś pakować 717 wewnątrz ursusa w rejony tras 207 czy 178 to zrobił by się z tego chory kręcioł z dziwną trasą...
- 178 jest "g" warte i je należy ograniczyć do roli lokal-busa
- 191 już w obecnym kształcie jest linią b.dobrą, i ona nie spełnia zadań pomocy kolejowej. To linia niezależna dla Starego Ursusa i Skoroszy oraz Ochoty
- KORKI SKM nie utknie ani w Jerozolimskich, ani na Popularnej, ani na Kleszczowej, no i oczywiście PRĘDKOŚĆ JAZDY:
Odcinek WŁOCHY - WWA ŚRÓDMIEŚCIE o każdej porze dnia i nocy 13minut
Odcinek WŁOCHY - CENTRUM 127 POZA SZCZYTEM jedzie 20-25minut, w szczycie dłużej bo blokuje się popularna, czasem i techników i Aleje od Śmigłowca do RZS...
Włochy nie mają problemu z komunikacją AUTOBUSOWA, mają problem z INFRASTRUKTURĄ DROGOWĄ - Popularna, Kleszczowa, Dźwigowa, Chrobrego- to są WĄSKIE GARDŁA tu i tak wszystko tkwi stoi i zamiera, nawet jakbyś całkowicie wyrąbał w pień stąd transport kołowy , a ty jeszcze chcesz doładowywać brygad na 191 , pierwszym krokiem do uporządkowania to powinno być wycięcie w pień 178 na północ od ursusa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|