|
BLOGBUS Forum o komunikacji miejskiej i nie tylko. Zapraszamy!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gerfild tygrys
Moderator główny forum
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WAWKA
|
Wysłany: Śro 18:47, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Giuseppe Labollo napisał: |
- Na 394 mam zupełnie inny pomysł
- 717 jest linią strefową, ZTM dostaje część pieniędzy od Piastowa na jej utrzymanie. Piastów płaci za trasę taką a nie inną, poza tym jest to lekki bezsens bo jak chciałbyś pakować 717 wewnątrz ursusa w rejony tras 207 czy 178 to zrobił by się z tego chory kręcioł z dziwną trasą...
- 178 jest "g" warte i je należy ograniczyć do roli lokal-busa
- 191 już w obecnym kształcie jest linią b.dobrą, i ona nie spełnia zadań pomocy kolejowej. To linia niezależna dla Starego Ursusa i Skoroszy oraz Ochoty
- KORKI SKM nie utknie ani w Jerozolimskich, ani na Popularnej, ani na Kleszczowej, no i oczywiście PRĘDKOŚĆ JAZDY:
Odcinek WŁOCHY - WWA ŚRÓDMIEŚCIE o każdej porze dnia i nocy 13minut
Odcinek WŁOCHY - CENTRUM 127 POZA SZCZYTEM jedzie 20-25minut, w szczycie dłużej bo blokuje się popularna, czasem i techników i Aleje od Śmigłowca do RZS...
Włochy nie mają problemu z komunikacją AUTOBUSOWA, mają problem z INFRASTRUKTURĄ DROGOWĄ - Popularna, Kleszczowa, Dźwigowa, Chrobrego- to są WĄSKIE GARDŁA tu i tak wszystko tkwi stoi i zamiera, nawet jakbyś całkowicie wyrąbał w pień stąd transport kołowy , a ty jeszcze chcesz doładowywać brygad na 191 , pierwszym krokiem do uporządkowania to powinno być wycięcie w pień 178 na północ od ursusa |
178 jak najbardziej zgodzę się z tym tworem należy coś z tym zrobić, Kleszczowa ma być poszerzona i gładsza.Co do 717 tak masz rację walnąłem się. 178 za 207 i do skrótu nie mam pomysła gdzie ale na pewno gdzieś w okolice Centrum lub do nowej stacji "RÓŻY LUKSEMBURG"?
i CO Z TEGO ,ŻE JEDZIE SZYBCIEJ JAK NIE POZBIERA LUDZI ze Skoroszy/Placu Tysiąclecia, czy inszego "TOMCIA PALUCHA". Jakbym musiał wracać się do Niejadka aby przejechać się skm-ką to sory ale nie. 178 lokal bus to już śmierć dla tej linii bo takie linie nie mają według mnie racji bytu wożą do nikąd i marnotrawią wozokilometry.Kolej nie może być alternatywą w mieście to nonsens i nie należy brać tego pod uwagę to powinien być marginalny środek dla komunikacji MIEJSKIEJ.A nie podstawowy środek do transportu ludności Warszawy.Podstawowymi środkami komunikacji w mieście są busy/tramwaje/metro, a nie kolej nawet jak nazywa się miejską.Wolę jechać autobusem ale bezpośrednio niż w obrębie jednej dzielnicy przesiadać się ze 100 razy i nie mieć pewności,że wejdę do tego pożal się boże środka transportu.Dobrze stworzona sieć linii busowo- tramwajowych nie będzie wymagała "zatrudniania' kolej, która ma zupełnie inne zadania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ITALIA :D
|
Wysłany: Śro 18:55, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Poza tym kolejne sprawy:
a) Twierdzisz że SKM jest niepotrzebna, a ludzie się z niej niemalże wysypują... No ok, rozumiem że lubisz zaklinać rzeczywistość
b) Wedle jakich zasad ekonomii wykalkulowałeś że AUTOBUS jest tańszy w eksploatacji niż POCIĄG
- pociąg jednorazowo przewieze 3-4x więcej ludzi niż autobus - inaczej potrzebujesz 3 przegubowe autobusy by osiągnąć jednorazowe napełnienie SKMki (nie mówie nawet o KM)
- pociąg nie stoi w korku, autobus owszem. I nie wmawiaj już że korki w Wawie to wina ZTMu - to już czysta demagogia nie mówiąc o sprzeczności z rzeczywistością
- Skąd zamierzasz wziąć autobusy na zapewnienie relacji KM/SKM (przypomne że one cierpią na NADPODAŻ, w przeciwieństwie do niektórych busów) Wiemy że 4 przeguby zapewnią ci jeden pociąg + paliwo + korki + mniejsza prędkość przewozu.
- Jeśli całe miasto ma sie opierać na chorych relacjach autobusowych długości 401 to sory, nie wiem jakich użyć argumentów żeby dotarło jak niefunkcjonalne są tak długie trasy....
Piszesz coś o latach 70ych ALE HALO OBUDŹMY SIĘ, mamy 2013rok, w Warszawie jest kilkaset tysięcy więcej ludzi i kilkaset tysięcy więcej samochodów niż wtedy. ULICE SĄ PRZEPCHANE, więc jakim cudem ty widzisz że pociąg jest niepotrzebny- przecież to na zdrowy chłopski rozum jedyna droga do przewiezienia WIELKIEJ RZESZY (3 autobusow) ludzi z punktu a do punktu b. Ty z kolei uparcie twierdzisz ze rozsądny autobus zastąpi pociąg Ok, w momencie jak stworzysz buspasy w 90% miasta i kupisz jeszcze jakies kilkaset autobusów (a jakie to ceny nie musze mówić), no i oczywiście benzyna nie będzie tańsza
No wybacz, pomijając już jakieś poboczne opinie, coś się nie klei ta twoja teoria
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ITALIA :D
|
Wysłany: Śro 18:59, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ale z czym tu dyskutować... w obecnej sytuacji drogowej autobus się wyczerpał... stoi w korku i przewozi 3x mniej ludzi niż pociąg....
Tu nie chodzi o moje opinie ani twoje więc darujmy sobie narazie nasze wizje:
To jest spójne:
linie dowozowe podwożące pod stacje kolejową / metro / punkt przesiadkowy (zbierające ludzi z osiedli pozbawionych najbardziej pojemnych środków komunikacji) ==> wchodzisz w metro/pociąg SZYNĘ która nie stanie w korku i nie spala benzyny, i jednorazowo przewozi 4x wiecej ludzi niż bus
CAŁA EUROPA tkwi w korkach, ALE cała Europa opiera PUNKTUALNĄ komunikację o taki LOGICZNY schemat ....
TO JAKIE ZADANIA MA KOLEJ ? ZWŁASZCZA W OFERCIE WSPÓLNY BILET z której korzysta prawie milion ludzi? Rozumiem że wiesz lepiej niż Ci ludzie którzy bez problemu śmigają koleją W MIEŚCIE bo wola być punktualni niż stać w korku ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gerfild tygrys
Moderator główny forum
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WAWKA
|
Wysłany: Śro 19:37, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Nie do końca tak chodziło Mi tylko o to ,że robi się priorytet z czegoś co w mieście nie powinno być powyższym, a traktowanym na równi z innymi środkami transportu.Kolej powinna dowozić TYLKO do pierwszej większej stacji w mieście, a dalej przejmuje zbiorkom MIEJSKI busy/tramy/metro, a nie kolej w środku miasta. Fakt ursus/włochy mają strasznie skopany zbiorkom. Jeden wielki węzeł przesiadkowy powinien być w centrum i przy stacjach metra(system linii nocnych jest super rozwiązaniem) i podobnie powinno być zrobione z dziennikami. Po co Skm-ka na lotnisko jak każdy ma to w "d" i woli busa, dlaczego nie wycofają się z tego stworu na lotnisko, a chcieli kasować oblegane całą dobę 175. To ma tylko jeden plus daje ludziom zatrudnienie. Jeżeli miałbym wybierać między skm-ką a busami co skasować to wywaliłby właśnie skm-ę, a pakowałbym kasę w tramwaje i busy, warszawy na utrzymanie tego wszystkiego nie stać. Za te pieniądze wpakowane w to coś można by zakupić więcej autobusów i w inwestycje w infrastrukturę drogowo - tramwajową. Owszem kupa ludzi MUSI korzystać z skm-ki bo nie ma innej możliwości, a ludzie muszą się czymś dostać do pracy czy na zakupy, na siłę wpycha się ludzi do tego czegoś. Metro zapchane, bo nie ma alternatywy w autobusach (no może jeszcze taxi, ale nie po to się kupowało kartę miejską aby jeszcze dopłacać do taxi). Czy widziałeś kiedyś puste 517 bo Ja jeszcze nie, 401 też puste nie jedzie fakt jest za długie powinny być te dwie linie podzielone/skrócone.517 wycofać z ursusa i dać do centrala za 517 dać 191, skoordynować ją z innymi liniami i powinno być git.Jeżeli prąd taki tani to komu przeszkadzały traitki do Piaseczna? Z Piaseczna można dostać się do Wawy też pociągiem, ale 709 gdyby chodziło całą dobę to miałoby co wozić.Dlaczego zniszczyli Pks, który był pomocny w dowozie do Warszawy ludzi, a jest teraz w szczątkowym stanie.A 190 też nie jest krótką trasą a ma się dobrze i ludzie będą nadal korzystać z tej linii i rzadko kiedy łapie opóźnienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gerfild tygrys
Moderator główny forum
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WAWKA
|
Wysłany: Śro 19:49, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Giuseppe Labollo napisał: |
Ale z czym tu dyskutować... w obecnej sytuacji drogowej autobus się wyczerpał... stoi w korku i przewozi 3x mniej ludzi niż pociąg....
Tu nie chodzi o moje opinie ani twoje więc darujmy sobie narazie nasze wizje:
To jest spójne:
linie dowozowe podwożące pod stacje kolejową / metro / punkt przesiadkowy (zbierające ludzi z osiedli pozbawionych najbardziej pojemnych środków komunikacji) ==> wchodzisz w metro/pociąg SZYNĘ która nie stanie w korku i nie spala benzyny, i jednorazowo przewozi 4x wiecej ludzi niż bus
CAŁA EUROPA tkwi w korkach, ALE cała Europa opiera PUNKTUALNĄ komunikację o taki LOGICZNY schemat ....
TO JAKIE ZADANIA MA KOLEJ ? ZWŁASZCZA W OFERCIE WSPÓLNY BILET z której korzysta prawie milion ludzi? Rozumiem że wiesz lepiej niż Ci ludzie którzy bez problemu śmigają koleją W MIEŚCIE bo wola być punktualni niż stać w korku ? |
Tak masz rację może sobie tylko podyskutować. A kolej to powinna wozić między miastami , a nie po mieście. No ale cóż ja jestem starej daty, A ty jesteś młodszy ode mnie różnica pokoleniowa i mamy odmienne zdania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ITALIA :D
|
Wysłany: Śro 21:31, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
1. Absolutnie nie neguje sensu istnienia pewnych linii autobusowych: takie relacje jak np. 190 to doskonały przykład kręgosłupa komunikacyjnego w rejonie bezkolejowym- tu przecie logiczne że nie ma mowy o pociągu itd
2. Dyskusja to sól forum, wiec dobrze że zaistniała i to tak bogato . Szkoda tylko że nikt się nie dołączył i sami tak sie tylko rozgadaliśmy
3. Wg mnie kolej miejska się sprawdza, gdyby się nie sprawdzała to by jeździła pusta - tak jak np. linia 2
A tu luźna dywagacja co do reszty twojej wypowiedzi
-517 widze na trasie U-N - DWWL <-- Targówek oprzeć na 162 i MOCNYM (podkreślam to słowo) 160
- 401 ja bym w ursusie uczernił (389) i ściął do stegien- a Siekierki, Trasę i Zapłowiecze przekazał na 148 411 i 520 (wozów można odzyskać całkiem sporo, ale wiem że to dosyć radykalna zmiana )
Z tym że ta część o liniach to już taka wolna myśl, nie przywiązujcie się do tego .
- A na moje wypociny co do 401-517 odpowiedzcie w innym temacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gerfild tygrys
Moderator główny forum
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WAWKA
|
Wysłany: Pią 10:14, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Pora zapełnić pasażerami z Zacisza-Wilna muchowóz 212 a 740 wyprostować do starej trasy i otworzyć linię 202 na trasie ELSNERÓW - PLAC HOLLERA I SKOORDYNOWAĆ ją ze 170 na wspólnym odcinku, zdejmując ze 170 dwa dodatki i dać w kursach od 5.00 do 20.00, które wchodziłyby między 1 a 2 i 2 a 3 ,czyli 170/1 202/1 170/2 202/2, 170/3. Da to jaką taką punktualność tej relacji. I tak rano 202 podjazdy przez Wilno -> Hallera, a po południu -> Elsnerów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|